شرکت مکش و دهش

ساخت وبلاگ

طراحی بهینه شده فن سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ دارای چرخش گریز از مرکز خمیده به عقب و جلو است و دارای انواع مختلف می باشد که طراحی آن از طریق شبیه سازی CFD بهینه شده و با مشخصات آیرودینامیکی مطابقت بیشتری دارد. از این رو راندمان بالا و جریان هوا با ثبات تر تضمین می شود.

فرآیند پیشرفته فن سانتریفیوژ

برش پلاسما ، محل قرارگیری فیکسچر با دقت بالا و تکنیک جوشکاری ، به صافی ، استحکام بالا و قابلیت اطمینان زیاد تیغه های فولادی کمک می کند که دارای توزیع تنش یکنواخت برای دمیدن با سرعت بالا در دراز مدت است.

درجه کیفیت فن سانتریفیوژ

هر چرخ به طور پویا تا حد استاندارد متعادل بوده است .دوام ، پایداری و سکوت فن سانتریفیوژ تضمین شده است.

بازده گسترده ای از راندمان بالا

فن سانتریفیوژ دارای منحنی های عملکرد پایدار و مسطح در طیف گسترده ای از شرایط کار است که می تواند به طور کارآمد از افت عملکرد در هنگام حرکت نقطه کار بالا یا پایین جلوگیری کند.

بدون اضافه بار

حداکثر توان شافت برای موتور وجود دارد. هنگامی که موتور فن سانتریفیوژ بر اساس حداکثر توان شافت ، قدرت موتور و ضریب سرویس موتور انتخاب می شود ، قدرت شافت هرگز نمی تواند از موتور دارای امتیاز موتور فراتر رود زیرا فن سانتریفیوژ در محدوده عملیاتی کار می کند. از این نظر می توان به کاربر اطمینان خاطر داد.

 

 

ویژگی های فن سانتریفیوژ

  • قابلیت اطمینان عالی
  • طراحی با کمک FEA به افزایش قابلیت اطمینان ساختاری کمک می کند.
  • به کمک روش جوش مداوم فولادی ، پیمایش و چرخ تقویت شده و دارای نشتی می باشد. ایمنی عملیاتی نیز به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.
  • فن آوری جدید شفت و اتصال ، اطمینان از دقت در طی مراحل مونتاژ و بهبود قابلیت اطمینان فن سانتریفیوژ می باشد.
  • شافت فن سانتریفیوژ از طریق سخت شدن و خنک شدن تحت درمان قرار گرفته و فرآیند چرخش را به پایان رسانده است. حداکثر بار آن 35٪ بیشتر از بالاترین سرعت برای اطمینان از عملکرد طولانی مدت ایمن و مداوم است.
  • مهر و موم بلبرینگ را می توان روغن کاری کرد. عمر سرویس رتبه بندی آن برای اطمینان از قابلیت اطمینان و دوام بیش از 80000 ساعت است.
  • واحد درایو دارای یک پوشش محافظ با رنگ روشن برای هشدارها برای اطمینان از ایمنی است.
  • فن سانتریفیوژ قبل از عزیمت به کارخانه ، به منظور دستیابی به عملیات مطمئن و بادوام ، آزمایش لرزش را انجام داده است.

تحقیق و توسعه و نوآوری در فن سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ تحقیق و توسعه یافته است؛ از قابلیت اطمینان بالا و فرایند محاسبه سریع محاسبه شده است. با استفاده از سیستم همه کاره فن سانتریفیوژ ، می تواند همزمان با ارائه سفارشی سازی سریع به مشتری ، هزینه توسعه ماژول محصول جدید را کاهش داده و ضمن تحقق سفارشی سازی ، فن اقتصادی نیز باشد.

سیستم مدیریت کیفیت و قابلیت اطمینان مداوم فن سانتریفیوژ:

فن سانتریفیوژ باید از سیستم مدیریت کیفیت سازگار با ISO 9001 ساخته شده باشد. فن سانتریفیوژ باید کنترل کیفی شده و با دقت بالا تولید شده باشد.

شرکت مکش و دهش...
ما را در سایت شرکت مکش و دهش دنبال می کنید

برچسب : فن سانتریفیوژ, نویسنده : mackesh mackeshdahesh بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت: 12:31

فن سانتریفیوژ  چیست؟

فن سانتریفیوژ جریان هوای کم فشار را تنظیم می کنند که برای چندین کاربرد صنعتی و سیستم آلودگی هوا لازم است. فن سانتریفیوژ دستگاه های با حجم ثابت هستند و می توانند تحت شرایط حساس بالا مانند درجه حرارت بالا یا پایین ، گازهای خورنده ، دودهای اسیدی و غیره کار کنند ، روش های مختلفی وجود دارد که می توان از فن سانتریفیوژ به عنوان پنکه فرایند در صنایع استفاده کرد ، مانند حمل و نقل هوا / گاز ، خشک کردن ، خنک کننده ، کار با مواد ، گردش مجدد هوا و غیره

 جمع آوری گرد و غبار با فن سانتریفیوژ

از کارخانه های کوچک گرفته تا کاربردهای صنعتی سنگین ، فن سانتریفیوژ استفاده گسترده ای در جمع آوری گرد و غبار و فرآیند دفع گرد و غبار دارند. غبار زدایی به طیف گسترده ای از انواع فن سانتریفیوژ نیاز دارد که بر روی اصول سیستم فشار نوع و سیستم نوع افسردگی کار می کنند. به عنوان مثال ، در صنایع چوب که به سیستم های نوع فشار مورد نیاز هستند ، فن سانتریفیوژ با تیغه های شعاعی اغلب برای انتقال ذرات گرد و غبار به طور مستقیم از طریق فن استفاده می شوند. فرآیند دفع گرد و غبار همچنین می تواند از نوع سیستم افسردگی باشد که در آن فن سانتریفیوژ دارای شیب عقب ، هوا یا هوای تیغه مسطح در بالای سیکلون در کوره یا درون سیستم فیلتر نصب شده اند تا ذرات موجود در هوا را خارج کنند.

انتقال مواد با فن سانتریفیوژ

 نوع فن سانتریفیوژ مورد نیاز برای انتقال بستگی به چگالی ماده ای دارد که باید در فرایند صنعتی منتقل شود. از آنجا که فرایندهای صنعتی نیاز به انواع مختلفی دارند که از طریق روشهای مختلف عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرند ، فن سانتریفیوژ باید سرعت کافی هوا را برای جابجایی مواد و انتقال آن به نقطه مقصد تولید کند. فن سانتریفیوژ معمولی که در کار با مواد به کار می روند ، فن های شعاعی با فشار بالا یا طرفداران چرخ دستی واژگون کننده بخاری صنعتی هستند. اگر مواد لازم برای انتقال سبک و خشک مانند گرد و غبار چوب ، آرد و غیره باشد ، می توان فن سانتریفیوژ را مستقیماً از طریق سیستم پنکه انتقال داد. اما اگر از پودرهای فله ای و سایر مواد مانند گلوله های پلاستیکی ، تراشه های چوب ، دانه ، گرد و غبار اره و غیره استفاده شود ، به طور غیرمستقیم انجام می شود که در آن از فن سانتریفیوژ با جریان هوا مورد نظر استفاده می شود تا مواد را در جهت مورد نیاز منفجر کنند.

خنک کننده با استفاده از فن سانتریفیوژ

فن سانتریفیوژ انواع مختلفی در کاربردهای کاهش حرارت در صنایعی که هوای سرد برای خنک کردن مواد صنعتی دمیده می شود ، مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، از فن های خنک کننده در صنعت سیمان برای دمیدن هوای خنک استفاده می شود تا دمای کلینکر از درجه حرارت بالا تا پایین کاهش یابد. به طور مشابه ، فن سانتریفیوژ با کار سنگین برای خنک کردن دیواره های فر و کاهش درجه حرارت مواد شیشه ، کاربردهای وسیعی را در صنعت شیشه پیدا می کنند.

شرکت مکش و دهش...
ما را در سایت شرکت مکش و دهش دنبال می کنید

برچسب : فن سانتریفیوژ , فن سانتریفیوژ,چیست, نویسنده : mackesh mackeshdahesh بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 16 مهر 1398 ساعت: 12:08

هواکش آکسیال چیست؟

هواکش آکسیال معمولاً برای هوای کثیف یا دود از فرآیندهایی (مانند غرفه های اسپری رنگ) ، تأمین هوای تازه و خنک کننده ، استفاده می شوند. هواکش آکسیال به طور معمول برای کنترل حجم زیادی از هوا در فشار کم (SP) طراحی شده اند و به طور کلی در هر دو مدل هدایت مستقیم با پروانه نصب شده بر روی شافت موتور و مدل های کمربند در دسترس هستند.

مواد مورد استفاده در ساخت هواکش آکسیال معمولاً از جنس استیل هستند. با این حال ، برنامه های خاص ممکن است برای مقاومت در برابر جرقه به پروانه های آلومینیوم یا تمام آلومینیوم و فولاد ضد زنگ یا روکش  برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی احتیاج داشته باشند. همچنین ممکن است برخی از برنامه ها نیاز داشته باشند که هواکش آکسیال با موتور در خارج از جریان هوا رانده شود و در معرض شرایط جریان هوا مانند درجه حرارت بالا ، آلودگی بیش از حد یا آلودگی ها قرار نگیرد.

 

 

نوع هواکش آکسیال

هواکش آکسیال از پره های محوری ساخته شده است. هواکش آکسیال باید مستقیم و در یک سازه استوانه ای قرار گیرد. برای عملکرد بهتر هوا و راندمان ، هواکش آکسیال باید دارای یک سطح منحنی سه بعدی متناسب با ویژگی های میدان جریان باشد.

استانداردهای کیفیت هواکش آکسیال

هواکش آکسیال باید مطابق با استاندارد های جهانی آزمایش و گواهی شود. تولید کننده باید مجوز تولید محصولات ملی صنعتی را دریافت کند و توسط ISO9001 ، ISO14001 و OHSAS18001 گواهی شود.

مزایای هواکش آکسیال:

وقتی صحبت از فرآیندهای خنک کننده صنعتی است ، بازده مهم است. کاهش مؤثر گرما در فرآیندهای صنعتی درصد زیادی از انرژی را که بسیاری از تجهیزات مصرف می کنند تشکیل می دهد. در نتیجه ، به نفع این امکانات است تا اطمینان حاصل شود که سیستم های خنک کننده صنعتی آنها به بهترین وجه ممکن کار می کنند. هواکش آکسیال برای افزایش این بهره وری به روش های مختلف کمک می کنند و در زیر فقط چند مورد ذکر شده است.

جریان هوا: یکی از مهمترین مزایای هواکش آکسیال ، بازده جریان هوا آن است. بدون جریان هوا ، برجهای خنک کننده قادر به از بین بردن گرما به همان اندازه که طراحی شده اند نیستند. جریان مناسب هوا اطمینان می دهد که مواد پر کننده و سیستم آب به درستی از هوا تخلیه شده و باعث کاهش مقدار گرما در کل سیستم می شوند. هواکش آکسیال با بیرون راندن حجم زیادی از هوا با سرعت ثابت به افزایش سطح جریان هوا کمک می کنند. هواکش آکسیال هوا را به اندازه کافی جابه جا می کنند تا کار را انجام دهند.

تعمیر و نگهداری هواکش آکسیال آسانتر است: در حالی که جریان هوا یکی از اجزای مهم سیستم فن است ، تعمیر و نگهداری جزئی از آن است که نمی توان نادیده گرفت. هزینه های نگهداری چیزی است که در هواکش آکسیال نادیده گرفته نمی شود. از بین دو نوع فن ، هواکش آکسیال نگهداری بسیار ساده تر دارد زیرا آنها جزئی از سیستم بسته مانند فن های سانتریفیوژ نیستند. اگر یک هواکش آکسیال آسیب ببیند یا به یک بررسی معمول تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشد ، می توان آنها را به سرعت تحلیل و تعمیر کرد. این هزینه نه تنها در رابطه با هزینه های تعمیر صرفه جویی می کند بلکه باعث صرفه جویی در وقت کارگر تعمیر و نگهداری نیز می شود.

سرعت متغیر: یکی از بزرگترین مزیت های هواکش آکسیال این واقعیت است که می توان آنها را براساس نیاز خروجی برج تنظیم کرد. در حالی که فن های گریز از مرکز می توانند سرعت خود را تنظیم کنند ، اما میزان جریان هوا تولید شده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. از طرف دیگر هواکش آکسیال بدون داشتن تأثیر بسیار زیادی بر میزان هوای تولید شده می توانند با سرعت کمتری کار کنند.

 

شرکت مکش و دهش...
ما را در سایت شرکت مکش و دهش دنبال می کنید

برچسب : هواکش آکسیال, نویسنده : mackesh mackeshdahesh بازدید : 202 تاريخ : يکشنبه 14 مهر 1398 ساعت: 17:15

فن فشار مثبت چیست؟

از فن ها و دمنده های تهویه و یا فن فشار مثبت برای ایجاد فشار مثبت در داخل ساختمان استفاده می شود تا هوای گرم ، دود و سایر گازهای آتش را از بین ببرد و هوای خنک تر را جایگزین آن کند. انواع مختلفی از فن فشار مثبت برای موقعیت های مختلف آتش نشانی وجود دارد. در جستجوی محصولات آتش نشانی از جمله فن فشار مثبت ، ما به تجهیزات آتش نشانی ایستگاه آتش نشانی یا و توانایی پاسخگویی آن ها با توجه به شرایط خطرناک هنگام اطفاء حریق ، اهمیت می دهیم. به همین دلیل است که ما با افتخار با بالاترین امتیاز ، بالاترین کیفیت فن فشار مثبت از مارک های معتبر ارائه می دهیم. همه فن فشار مثبت ها و دمنده های تهویه مطبوع مثبت با استفاده از آخرین پیشرفت ها ی فناوری ، نوآوری ها و موادی ساخته شده اند که مطابق با استانداردهای NFPA و EN هستند .

ویژگی های اصلی فن فشار مثبت:

  • برقی هدایت می شود
  • عملکرد بالا
  • جریان هوای معتبر AMCA
  • طراحی سبک
  • قاب محافظ
  • قابلیت حمل یک نفره
  • بادوام و قابل اطمینان

فن فشار مثبت در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد:

  • خدمات آتش نشانی و امداد و نجات
  • نظامی و دریایی
  • عمده صنایع
  • بخش های نفت و گاز
  • پتروشیمی
  • اتمی
  • معدن
  • ساخت و ساز
  • تخریب
  • مهندسی عمران

هدف از این مطلب در مورد فن فشار مثبت را ارتقاء ایمنی آتش نشان با ایجاد درک بهتر از تکنیک های تهویه ساختاری از جمله فن فشار مثبت (PPV) و تهویه طبیعی و فراهم آوردن مبنای فنی برای آموزش بهتر در مورد اثرات تهویه بر رفتار آتش با بررسی تهویه آتش ساختاری با استفاده از آزمایش های آتش سوزی در مقیاس کامل با فن فشار مثبت PPV با استفاده از شبیه سازمی توانیم مطرح کنیم NIST Fire Dynamics (FDS).

توصیف فن فشار مثبت با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی

آزمایشات در مقیاس کامل برای توصیف یک فن فشار مثبت(PPV) از نظر سرعت انجام شد. آزمایشات فن فشار مثبت در یک فضای باز و هندسه اتاق ساده انجام شد. نتایج آزمایشات با خروجی Fire Dynamic Simulator (FDS) مقایسه شد. اندازه گیری هر دو مجموعه آزمایش فن فشار مثبت با نتایج مدل FDS مطلوب مقایسه شده است. با هندسه صحیح ، قرارگیری دریچه و موقعیت مرزی FDS سرعت هایی را که برای فضای باز در 10 درصد و برای هندسه اتاق ساده 20 درصد بود پیش بینی کرد. تجسم Smokeview از نتایج FDS از الگوی جریان فن فشار مثبت ، و جریان خارج از پنجره نیز با کسانی که به طور تجربی اندازه گیری شده ، ارتباط خوبی دارد.   

تهویه فن فشار مثبت در اتاق اتش

واحدهای آتش نشانی ممکن است از فشار دهنده های تهویه یا فن فشار مثبت برای تحت فشار قرار دادن یک سازه قبل از سرکوب آتش استفاده کنند. این تاکتیک فشار یا فن فشار مثبت می تواند در تهویه دود و محصولات احتراق دمای بالا کمک کند و حمله به آتش را آسان تر از بدون فن فشار مثبت می کند. با این حال ، این تاکتیک استفاده از فن فشار مثبت همچنین اکسیژن اضافی را در آتش سوزی ایجاد کرده و می تواند سرعت گرما و انرژی آزاد شده را افزایش دهد. فن فشار مثبت به اندازه کافی با دقت توصیف نشده است تا دستورالعمل های خاصی را برای استفاده بهینه ایجاد کند.   

در این مطلب دمای گاز ، سرعت گاز و سرعت آزادسازی کل در یک سری از آتش سوزی ها در یک اتاق مبله مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از فن فشار مثبت دمای گاز کمی در اتاق آتش نشانی ایجاد کرده و دمای گاز را به طور قابل توجهی پایین تر در راهرو مجاور قرار می دهد. سرعت گاز در صفحه پنجره در مورد فن فشار مثبت بسیار بیشتر از سناریوی طبیعی تهویه شده بود. این سرعت بالاتر باعث بهبود چشمگیر می شود. فن فشار مثبت پس از شروع تهویه باعث افزایش در میزان انتشار گرما برای 200 ثانیه شد اما سرعت آزادسازی گرما با فن فشار مثبت سرعت بیشتری نسبت به آزمایش با تهویه طبیعی کاهش یافته است.  

شرکت مکش و دهش...
ما را در سایت شرکت مکش و دهش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : mackesh mackeshdahesh بازدید : 294 تاريخ : دوشنبه 1 مهر 1398 ساعت: 12:29